dinsdag 23 juli 2013

The day after

Ik kan het toch niet laten: zowel het fietsen als het bloggen....
Vannacht heb ik heerlijk geslapen, tot mijn automatische wekker om zes uur afging. Eigenlijk al wat eerder, nl. om half vier vannacht. Ik werd wakker van de honger!! Afkickverschijnselen van de pap denk ik. Gistermiddag de pap overgeslagen, wel een heerlijke zalm en salade gegeten maar dat is schijnbaar toch wat minder voedzaam. Maar ik heb me ingehouden hoor, keurig de koelkast voorbij gelopen en het gehouden bij een glaasje water, of twee.... En vanmorgen toch maar weer een heerlijke bord met pap gegeten. Tenslotte was het plan al ontstaan om vandaag een cooling down op de fiets te doen. Dat is nog een hele opgave: dat cooling bij een temperatuurtje van 36 graden.
Echter, voordat mijn benen aan de beurt waren, was eerst mijn fiets aan de beurt.
Emmertje sop, doekje en poetsen maar. Dacht ik donkere vlekken te zien op mijn spaken, bleek het net andersom. Ze zijn van zichzelf zwart, wist ik natuurlijk wel maar beetje vergeten, en waren ze nu lichtgrijs van het stof. Na een uurtje of wat ziet hij, o nee, zij natuurlijk, weer prima uit. Ook de ketting schoon en gesmeerd dus die loopt weer als een trein.
Na lunch en siësta samen met Rob-Jan op de fiets gestapt. Eerst heerlijk afdalen, en daarna klimmen, klimmen en klimmen. Zo werd cooling down een cooling up.......
En zeker, als start en finish op dezelfde plek liggen stijg en daal je evenveel. Maar in dit deel van Italië hebben ze het asfalteren niet helemaal onder de knie, het lijkt meer op mozaïeken voor beginners! Dat betekent dat je tijdens het afdalen heel veel moet remmen, slalommen, veel staan (dat zitvlak hè) en dat je dus weinig profijt hebt van de afdalingen. En die klimmetjes worden niet minder.  Dus voelen mijn spieren nou geheel ontspannen? Niet helemaal... Maar het was toch leuk om weer op de fiets te zitten, het was gezellig om dat samen met Rob-Jan te doen, het was mooi door deze betoverende omgeving.
Nu heerlijk aan de espresso bij Bar Margarita waar we vaste, dagelijkse klant zijn vanwege de wifi, en natuurlijk ook vanwege het heerlijke ijs en de espresso's.
Ik slinger het blog het net weer op, tot blogs!!!!

Ciclo di Assisi










Geen opmerkingen: