maandag 22 juli 2013

Assisi bereikt!

Lieve mensen,
Dat was het dan: Schinnen - Assisi, 1400 km. op twee fietsbanden ( en de rest van de fiets.....). De voorbereidingen waren erg leuk om te doen (meestal tenminste), de tocht zelf was een enorme mooie ervaring, de aankomst was overweldigend!!! Binnengeloodst door Nils die de laatste kilometer voor mij uitliep, spandoek en KiKavlag aan de balustrade bij de kerk, klappende en zwaaiende mensen, de Nederlandse vlag aan een bezemsteel..... De laatste meters in stijl steil omhoog! Heel speciaal, ik besef het nog niet helemaal, dat moet en zal nog komen.
Er was zelfs een Italiaanse filmploeg (niet speciaal voor mij hoor) die aangemoedigd door An zijn blijven hangen tot ik zou arriveren. En zo heb ik niet eens voor de eerste keer 1400 km. naar Assisi gefietst, ik ben ook voor het eerst in mijn leven geïnterviewd, gefilmd en dat allemaal in het Engels! Ben er niet ongelukkig mee dat jullie het niet zullen zien, want het was wel 'boerenkool-Engels'.....Maar het was een serieus interview over het hoe en waarom.
Heel bijzonder was ook de gift van een Duitse vrouw die mijn verhaal hoorde en spontaan 50,- euro gedoneerd heeft voor KiKa, mooi hè?!
Na het knuffelen, tranen drogen (ja, die waren er bij mij.....), het interview, de fotomomentjes en de champagne ben ik met An in de kerk twee kaarsjes gaan aansteken. Een bijzonder moment.
Daarna gingen we met zijn allen (16 man en vrouw sterk) naar het huis van An en Dieter gegaan waar een heel lekkere BBQ was voorbereid en verder werd bereid. Aan een lange tafel, echt Italiaans. En zo gezellig, alles en iedereen klikte. Er is gekletst, gegeten, gezwommen, gechilled (de jongelui tussen de 14 en de 19 maar eigenlijk ook de ouderen), ik ben nog verwend met cadeautjes (zelfs uit Nederland, waarvoor dank Tiny en Jos). En terwijl ik dit blog aan het tikken ben in de ijscotent in Gualdo Tadino (gratis wifi!) eet de rest van het gezelschap een ijsje, drinkt een espresso (wie zou dat toch zijn) of een colaatje. Een gezellige afsluiting van een bijzondere dag die ik nooit zal vergeten.
Nu volgt de vakantie, op een prachtige plek waar we het zeker weten enorm fijn zullen hebben. En om niet helemaal in te dutten, zal ik ook af en toe eens een stukje fietsen.......
Lieve bloglezers, dit is zeker niet het laatste blog. Alleen zal ik  niet dagelijks meer schrijven. Heftig hoor: afkicken van het fietsen, afkicken van het bloggen.....

Ciclo di Assisi



















Geen opmerkingen: