donderdag 11 juli 2013

En de tweede dag!!

Zoals jullie gister lazen, lag ik al vroeg onder de wol. Erop eigenlijk, want het was erg warm op de bovenste verdieping. Maar dat deed aan mijn nachtrust niets af. Ik was al vroeg wakker zodat ik om kwart voor zes redelijk fris naast mijn bed stond.

Eerst mijn wasje binnengehaald ( was uit het raam geklommen om die aan de brandtrap met een ingewikkelde constructie met kleerhanger en elastiek vast te binden), mijn tassen twee keer ingepakt (hebben jullie dat ook altijd als het precies moet passen??), pap voor ontbijt en lunch klaargemaakt, fietskleding aan, fiets uit de garage, behangen met de tassen, beer achterop en klaar voor vertrek. Om kwart over zeven fietste ik weer richting de route. Nog even een fotootje van de Rijn want die zou  ik nu verlaten.
De eerste kilometers, een stuk of veertig, verliepen niet helemaal gesmeerd. Het wegdek dan wel het fietspad had veel weg van een wasbord afgewisseld door iets wat verdacht veel overeenkomsten vertoont met gatenkaas. Jullie zullen begrijpen dat dit niet prettig was voor mijn toch al gevoelige zitvlak. De speciale crème kon daar weinig tegen doen. Maar dit was niet het einige: de route had ook wat onaangename verrassingen in petto. Onduidelijke omleidingen, écht onduidelijk of door mij verkeerd geïnterpreteerd (zou zo maar kunnen....),
maakten dat het allemaal niet soepel liep. Gelukkig bracht de Nokiateo.i.efoon ney GPX viewer uitkomst. En gelukkig was ook de omgeving erg mooi. Geen water zoals gister, wel veel wijngaarden. En dus ook wijnlokalen. Aan mij niet besteed maar de wijnliefhebber kan hier zijn hart ophalen (wel op de fiets hè).

Na deze moeizame uurtjes ging het gelukkig veel soepeler. Het wegdek was zowaar  bij tijd en wijle vlak, de heuveltjes vielen ook mee, een enkele 10%, en omleidingen waren er niet meer.
Om half twee zat ik met mijn beker pap op een muurtje in het zonnetje te genieten van het uitzicht in Worms. 90 Km. zaten er toen op. Dat is niet zoveel als je al om kwart over zeven weg bent gegaan. Mijn bedoeling was dus om in de middag nog wat kilometers te maken.En dat is gelukt! De Rijn hield mij wederom gezelschap, op gepaste afstand wel. Heel veel over dijkjes gereden, erg leuk. Het wegdek was van wisselende kwaliteit, de wind kwam van verschillende kanten, de zon kwam en ging, maar het genieten bleef!!

Uiteindelijk reed ik om kwart voor vijf Speyer binnen. Een stad die ik alleen maar kende van de bordjes op de snelweg maar die zeer de moeite waard is om te bezoeken! Ik heb vanavond op een bankje, helaas niet in de zon, met uitzicht op de Dom, hij wel in de zon, een salade gegeten. Daarna nog wat rondgeslenterd en fotootjes gemaakt.

En nu zit ik dit blog voor de tweede keer te typen omdat mijn iPad mini kuren heeft. Ik zie nog maar een deel van de getypte tekst en kan niet naar beneden scrollen. Iemand die weet hoe ik dat kan oplossen, mag zich melden. Want het schrijven van een blog op een mobieltje is niet erg ideaal. En twee keer schrijven als je moe bent.....mwah, beetje jammer.
Bovendien krijg ik de foto's niet geselecteerd, dus komen die in een apart blog. Zet ze hierna erop.
Lieve mensen, dit was het voor vandaag. Ik ga gauw mijn bed in, morgen weer op tijd op de pedalen!!

Ciclo di Assisi!

Geen opmerkingen: