zondag 14 juli 2013

Dag vijf, einde deel 1

Bregenz, de laatste stad van deel 1. Nu wachten de Alpen, ik heb ze al zien liggen.
Ik zal een wat korter blog schrijven omdat teveel, te lang niet goed verwerkt wordt. Vraag me niet waarom, maar komt wrsl door de iPad MINI, tja....dat zegt genoeg!
Vanmorgen vertrokken na een bezorgde ' Sei vorsicht bitte!' Door de eigenaar van het Gasthof ( meneer van een jaartje of 85).



De start was niet florissant: eerst reed ik zelf verkeerd, heuvelop nog wel....en vervolgens hadden de feestvierende Simaringers de route afgesloten! Voor ik op de juiste route zat was ik 10 km. verder. Werd ik daar blij van? Nou, nee.... Maar goed, vol goede moed weer op het zadel(au!), genietend van alweer een mooie route! Verhard, onverhard, naar beneden, naar boven, vlak, wind tegen, helaas niet wind mee en als allergrootste verrassing: NILS EN ROB-JAN STONDEN AAN DE ROUTE NA EEN KM. OF 45!!! Hoe leuk, hoe mooi, hoe welkom, hoe gezellig en ook: een beetje hoe nodig.....Ik kon wel een steuntje gebruiken! Terwijl ik linksaf ging, ruime bocht, zag ik vanuit mijn ooghoek iets oranjes, ik keek en zag een KiKa vlag!!!


Wat een toeval! Ik in de remmen, dacht: fotootje maken, dacht: hè, zo knoop ik de vlag ook altijd vast, ik keek naar achter, zag een BMW station, Nederlands kenteken, zou het??? En jawel, HELEMAAL TOP!! Jullie begrijpen, mijn dag kon en kan niet meer kapot!! Bovendien had Rob-Jan twee nieuwe fietsbroeken meegebracht, ik hoef niet uit te leggen waarom. Broek 1 heb ik meteen aangedaan(niet en public hoor!) en die zit zowaar comfortabeler. Dat geeft de fietser moed!









Na een spa voor mij en een cola en koffie voor die lieve malloten vertrok ik opgewekt en bijgetankt (letterlijk en figuurlijk) ri. Bregenz. Vanwege eerder genoemd euvel heb ik vanaf Langenargen de boot naar Bregenz genomen, dus 26 km. gesmokkeld. Nu zit ik in een pension in de binnenstad waar ik verder niets van zal zien. Vind mijn oogleden aan de binnenkant een stuk interessanter....




Morgen wacht dus het eerste stuk van de Alpen, ik hoop iets van de Arlbergpass te fietsen zodat ik dinsdag iets minder hoef te klimmen.
Het wordt toch weer een lang verhaal, er valt ook zoveel te vertellen maar......Morgen weer verder!

Ciclo di Assisi

Geen opmerkingen: