zaterdag 20 juli 2013

Dag 11 Rustdag

Vandaag na tien dagen fietsen een dag niet op de pedalen, best een beetje vreemd.
Mijn biologische klok was er vanmorgen niet op afgestemd want om half zes was ik gewoon klaarwakker! Maar nu niet alleen, Rob-Jan was solidair..... We hebben samen nog even naar de route van de laatste twee dagen gekeken. Een deel. van de route ri. Assisi is namelijk afgezet maar dat is als je vanuit het noorden komt en ik kom, als het goed is ;-), vanuit het westen.
De dag van morgen zal heel erg mooi worden, maar ook zwaar. Veel klimmen, en niet alleen vals plat, ook heuse hellingen van meer dan 8%. Om die reden heb ik mijn plan om iets van Florence  te gaan bekijken laten varen. De cultuurliefhebbers die dit lezen zullen nu licht geshockeerd zijn (of zwaar geshockeerd, dat mag ook), de sporters zullen mij begrijpen. Het is hier in Florence erg warm, bewolkt en dus wat benauwd, en het dondert in de verte. Verder dan de supermercato, toch een hele kilometer heen en terug, ben ik niet gekomen. Op de terugweg van de boodschappen een korte stop bij een vaag cafeetje voor een espresso, en nu weer op de met airco gekoelde kamer om te  bloggen, te suffen, te lezen, me voor te bereiden voor morgen, te eten en op tijd te gaan slapen. Morgen wil ik echt heel vroeg starten, liefst zes uur. Ontbijten doe ik zelf, voor de afwisseling een beker pap......, en dan om zes uur deze stad uit. Ik ben liever in de natuur op mijn fiets dan in zo'n grote, drukke stad. Nou zal het met die drukte morgenochtend wel meevallen. Straks goed de kaart bestuderen hoe ik zo snel moeilijk op de route kom. Want ronddwalen is en zonde van de tijd en ik word door nogal nerveus van.
Gister en vanmorgen was erg gezellig met Rob-Jan en de kinderen. Nynke en Lotte hebben zich kostelijk geamuseerd om mijn bleke bovenarmen versus mijn te bruine onderarmen. Zij denken dat het met dat kleurtje van mij niet goed gaat komen deze zomer. Gisteravond, sorry cultuurliefhebbers, in zo'n tien minuten Verona 'gedaan', en toen, aanmerkelijk langer, de pizzeria bezocht. Afgesloten met een Italiaans ijsje voor Nynke en Lotte bij de beste ijscozaak van Verona, volgens het hotel, en toen op tijd het bed in. Bij de pizzeria werd ik nog verrast door Rob-Jan en de kinderen: ik heb een zebraatje gekregen, geen idee waarom....... Dus Teddy heeft gezelschap en zal morgen ook achterop mijn fiets zitten.
Mijn fietstassen zijn aanmerkelijk leger dan de afgelopen tien dagen, dat zal ik wel merken, zeker bergop. De sportgelletjes zijn bijna op, overbodige fietskleding ligt in de auto, nog wel een volle bak pap bij me (de poeder dan hè, inmiddels het zesde pak!!), alleen nog deel drie van de route, opladers en ipad mini, mijn toiletspullen, EHBO-tasje, pyjama en een setje normale kleding. Rob-Jan vroeg zich af waarom ik een pyjama mee had genomen. Nou ja, het zal je maar overkomen dat je 's nachts je kamer afmoet en je hebt dan geen pyjama aan....ga dat maar eens uitleggen in je beste Duits, of erger: in het Italiaans!! Als je heeeel snel kijkt lijkt het nu wel of ik me fietskleding aan heb, maar ja, lijkt!! Dus, gewoon pyjamaatje mee en aan.
Inmiddels begint het hier echt te onweren, ik ervan uit dat het morgen dus een heerlijke, heldere dag is. Morgen volgt mijn opeennalaatste dagelijkse blog. Ik houd jullie daarna nog wel op de hoogte van wel en wee tijdens onze vakantie, en belangrijker: de opbrengst voor KiKa.
Ik wil vandaag afsluiten met de vraag of jullie een kaarsje willen aansteken voor Britt en haar ouders en Kas. Dinsdag gaat de externe drain eruit, woensdag proberen ze een gaatje te maken van de tweede hersenkamer naar de derde. Als het hersenvocht goed afloopt mogen ze een paar dagen naar huis. Wat zou dat enorm fijn en belangrijk zijn. Even samen, met zijn viertjes, op de bank, in het eigen bed, de eigen omgeving......
Lieve mensen, morgen weer een blog, de twaalfde..... Foto's volgen!

Ciclo di Assisi














Geen opmerkingen: