vrijdag 19 juli 2013

Dag tien, een bijzondere dag!

Eerst even iets verduidelijken: uit sommige reacties lijken lezers te denken dat dit de laatste etappe is, maar ik ben nog niet in Assisi! Ik heb morgen wel een rustdag. Bij de planning had ik bewust een dag open gelaten zodat ik de etappes wat meer kon uitspreiden. Maar....niet nodig, ik heb keurig doorgefietst en dus morgen een dagje niet op de fiets! Vannacht zijn Rob-Jan en de kinderen ri. Italië vertrokken en hen trof ik in een dorpje ergens halverwege de route van vandaag. Erg leuk! En wat het nog leuker maakte was dat Nils de  rest van de etappe heeft meegefietst. Hij moest even wennen aan zijn wielrennerspakje (zonder onderbroek???????) maar zijn benen deden het erg goed! Daarmee bedoel ik dat hij mij heuvelop er gewoon uitfietste! Heuvels van 10% en meer hè!! En omdat we ons vergisten in de route, die erg onduidelijk was, konden we nog eens heuvelop, onverhard, procentje of 18....en dus heb ik voor het eerst moeten lopen, snik! Omdat mijn fiets aan de achterkant erg zwaar is (bepakking) moest ik gaan staan om niet achterover te kiepen en vervolgens slipte mijn achterwiel door. Dus als een dolle uit de pedalen om niet op mijn gezicht te gaan......net op tijd.
Nu nog twee etappes te gaan. Zondag van Florence naar Cita di Castello, een hele pittige, en zondag naar ASSISI!
Groot voordeel van ons treffen is ook dat ik overbodige bagage kan dumpen: regenbroek, regenjas, regenschoenen, lange fietsbroek, twee korte fietsbroeken,  extra shirtjes, routeboekje twee....het scheelt een boel gewicht.
Nog even over de route van vandaag. Het begon allemaal heel keurig. Stadje uit, weer een mooi fietspad op tot....ach ja, natuurlijk: een omleiding! Daarzat ik echt op te wachten.Maar ja, je kunt op je kop gaan staan, je hebt geen keus. Je kunt alleen maar hopen dat de Italianen de bordjes met Deviation goed neergezet hebben. Gelukkig bleek dat het geval, wel een beetje jammer dat ze in de omleidingsroute wat gemene bultjes hadden gelegd. En wat kan ik verder zeggen over de route? Hij was mooi, nog steeds, het fietspad was goed, topitalianen, het weer was prima, lekker zonnetje, alle ingrediënten voor een prima tocht aanwezig! En na  zo'n vijfenveertig km fietsen  trof  ik Rob-Jan en de kinderen! Daar heeft Nils zich in de juiste kleding gehesen en hebben we samen nog 50 km gefietst naar Verona en toen weer twee terug omdat het hotel voor Verona ligt.....
Nu zit ik dit blog te typen terwijl Rob-Jan met zijn ogen dicht naar de Tour de France kijkt.....het is interessant volgens mij!
Ik wil wel even melden dag ik erg trots ben op mijn gezin: dat zij mij dit laten doen, dat ze me steunen, aanmoedigen, voorzien van nieuwe fietsbroeken, met me meefietsen......echt super!!
En nu ik toch bezig ben, nog maar eens zeggen hoe leuk, hoe fijn, hoe bijzonder het is dat zoveel mensen met me meeleven, berichtjes sturen, appen, reageren op Facebook, mailen, twitteren. Dank jullie wel!
Wij gaan nu Verona onveilig maken dus ga ik dit blog op het net slingeren. Foto's volgen.....

Ciclo di Assisi








Geen opmerkingen: