donderdag 11 april 2013

Schinnen - Eindhoven

Lui zittend op de bank bij mijn zus een kort berichtje op het blog.
Vanmorgen ben ik net na tienen op de fiets gestapt. Al heel vroeg in de ochtend hoorde ik iets wat ik niet wilde horen: het fluiten van de wind. Daar zat ik niet op te wachten. Maar helaas, niks over in te brengen. Gelukkig was en bleef het, naar later bleek, wel droog.

Het uitzoeken van de route is trouwens overbodig werk geweest. De telefoon die OCI voor mijn fietstocht sponsort, mag ik deze dagen al uitproberen. Dat betekent dat ik zonodig internet kan gebruiken en, heel fijn, een soort TomTom heb. Ik hoefde vandaag alleen maar braaf te luisteren en de route te volgen. Het ging me goed af.....
Nog even een oplossing bedenken voor een iets te snel leeg lopende batterij en het wordt helemaal top!! Vandaag heb ik tijdens een lunchpauze de Nokia aan de draad gehangen bij restaurant De toerist waarna zowel de telefoon als ik met iets vollere batterij weer door kon. In Eindhoven gaf hij defintief de geest, de batterij dan he, maar toen was ik al op bekend terrein..

Dankzij TomTom heb ik de kleinste kruip-door-sluip-door weggetjes in Belgiƫ gehad. Voor mijn gevoel alle kanten op. Maar dat het allemaal klopte bleek een kleine vijf uur na vertrek. Na ruim 90 km. zat ik met een heerlijke kop thee bij mijn zus op de bank.

Morgenochtend weer fit het bed uit voor de tweede etappe naar Oldenzaal!

Ciclo di Assisi

1 opmerking:

Jan ten Voorde zei

Hoi Gonne,

Goed gedaan meid!
Knap hoor ! 90 km met wind tegen.
Succes morgen.

Jan