vrijdag 12 april 2013

Eindhoven - Oldenzaal

De weermannen en -vrouwen voorspelden vanmorgen niet heel veel goeds. De dag zou droog beginnen maar in de loop van de dag zou de wind toenemen, zouden pittige buien gaan vallen met zelfs kans op onweer!
Wat doe je dan als fietser? Juist: hééél erg hard doorfietsen, hopend dat je het onheil voor kunt blijven.
En dat is me grotendeels gelukt! Ik heb erg genoten van het fietsen zelf, de rust, de mooie omgeving en zelfs van de wind! Want die wind had ik best vaak in de rug en dat is niet verkeerd!

Het verliep dus prima vandaag. Ik heb de route vooral gereden op de bekende fietsbordjes en de Nokia af en toe aangehad om vooruit te kijken. In Velp een tussenstopje gehad, voor mij hete thee, voor de Nokia wat stroom. En ondertussen een regenfrontje laten passeren.
Tegen half drie was ik in Zutphen, daar heb ik getreind tot Hengelo en toen verder gefietst tot Oldenzaal. Debby kwam mij tegemoet fietsen dus de laatste kilometers hebben we gezellig samen gemaakt.

Zoals jullie weten heet dit blog 'biking4countries.....'. Die vier landen heb ik niet gehad gister en vandaag (ik kan best een beetje kaartlezen) maar wel de vier grote rivieren van Nederland: Maas, Waal, Rijn en IJssel. Toch ook leuk!
Ik heb daar ook mooie foto's van maar hoe ik die erop krijg als ik blog vanaf een ander apparaat, dat moet ik nog even uitzoeken (= navragen bij Jan!).

Nergens last van vragen jullie je misschien af? Nee, geen zadelpijn, geen pijn in knieën, geen last van kuit- en bovenbeenspieren, beetje stijve armen.
En mocht ik wel een ietsiepietsie last krijgen: ik word hier in Oldenzaal heerlijk in de watten gelegd. Gaat dus helemaal goedkomen met mij.
Morgen gaan Debby en ik hier in de omgeving nog een ronde fietsen, vanuit Ootmarsum.
Zo'n 60 km. Daarna kan ik zeggen dat ik drie dagen gefietst heb, dat deze training geslaagd is en veel vertrouwen geeft voor de rit naar Assisi.

Terwijl ik dit schrijf is Debby op de fiets naar de winkel en komt het met bakken uit de lucht vallen.....het kan niet anders dan dat zij straks doorweekt is. Ik heb echt gemazzeld vandaag!

Dan nog even een update voor KiKa. De collectebus die ik Tweede Paasdag heb neergezet bij de Rusmanloop heeft, samen met het KiKa-spaarvarken van Wilma Running 101,94 opgebracht.
De nieuwe tussenstand is nu: 3041,14 euro!!!!! Super, en nog steeds gaan we gewoon door. Hier komt sowieso de opbrengst voor de Fatboy junior bij, bod van 130,- maar ik wacht natuurlijk op meer biedingen ;-). En zondag gaat Mrs. Djizz zingen voor KiKa, dus wie weet wat er nog bijkomt. Bovendien is het nog lang geen juli.......

Debby is binnen, lichtelijk verzopen. Een mooi tijdstip voor een cappuccinootje......

Tot het volgende blog!

Ciclo di Assisi

1 opmerking:

Jan ten Voorde zei

Hoi Gonne,

Ik was even de route kwiet. Je bent dus al in Oldenzaal :) Morgen ga je nog even in die omgeving fietsen. Ootmarsum. Leuk hoor!

Fijn weekeinde en heerlijk genieten!
PS: die foto's op je blog is een makkie. Ga ik je mee helpen.

Groet,

Jan