donderdag 25 april 2013

Genieten van de eerste echt zomerse dagen!

Het heeft wat langer geduurd voor ik weer wat op papier zet  maar hier ben ik dan toch weer. Is er een reden voor vragen jullie je misschien af? Nee hoor, gewoon niet aan toe gekomen. Druk met van alles en nog wat en het schrijven op dit blog wil ik wel fatsoenlijk doen, dus heb ik daar even de tijd voor nodig.....en die tijd heb ik nu.

We zijn net terug van Kasteel Hoensbroek waar Nynke haar gala heeft. En ze ziet er prachtig uit!!
Het heeft misschien weinig te maken met fietsen en sponsoren, eigenlijk helemaal niks, maar het is zeker belangrijk genoeg om te melden èn te laten zien:
Zeg nou zelf: Mooi of mooi?!


De laatste keer heb ik geschreven over mijn fietsdagen naar Oldenzaal, het fietsen samen met Debby en het mooie optreden van Mrs. Djizz. Hun actie voor KiKa heeft een mooi bedrag opgebracht: 138,- euro!! Ik heb het al gezegd maar doe het nog eens: geweldig dat ze dit voor mijn sponsorfietstocht voor KiKa hebben gedaan!

De afgelopen anderhalve week heb ik weer wat kilometers op de fiets gezeten.
Op woensdag 17/4 ben ik samen met Gerdien vanuit Schinnen richting Maastricht gefietst waar we (al na zo'n 25 km.) een heerlijk cappuccino en latte machiatto hebben gedronken. Daarna gezocht naar de geplande route maar dat liep in Maastricht al verkeerd. Wel kwamen we allerlei leuke verkeersborden tegen waaronder deze:


Erg vermakelijk natuurlijk maar op de goede weg kwamen we daarmee niet. Dan maar via de knooppunten fietsen. En zo zijn we o.a. langs het mooie Eijsden gekomen, hebben daar een snelle blik op het kasteel gegooid en zijn toen, in het zonnetje, de binnenkant van onze oogleden gaan bekijken......best interessant.

Het was mooi, lekker warm, gezellig en nuttig want ik heb weer de nodige omwentelingen gemaakt. Dit keer ook best wat bergopwaarts, en dat is niet echt overbodig als je weet dat ik in juli o.a. de Arlbergpas op fiets. Dan zijn wat heuveltrainingen niet verkeerd. De Arlbergpas is ook nog iets meer dan een heuveltje, nl. een weg van 35 km. omhoog......daags daarna zal ik ook de Reschenpas op fietsen. Gelukkig mag ik beide passen ook afdalen, daar heb ik nu al zin in!!

Zaterdag 20/4 ben ik van Helmond terug naar huis gefietst. Lotte had in Helmond een competitiewedstrijd. Het plan was aanvankelijk dat ik náár Helmond zou fietsen en dan met de auto mee terug zou gaan. Toen ik de weerkaart aan het bestuderen was, zag ik staan: vrij krachtige NO-wind. Aha, dan is van Helmond naar huis slimmer. Tenminste: als je geen bordje mist en je daardoor niet alsnog tegen de wind in je het 'leplazerus' moet fietsen om vooruit te komen .....vol in de wind, lange en ietwat saaie wegen. Ach ja, een oefening in incasseringsvermogen kun je dit ook noemen. Zal ik misschien ook wel een ietsepietsie nodig hebben op mijn weg naar Assisi.
Over de brug bij Roermond

Gister was het weer volop genieten: zon, prachtige groene weiden, heel veel bomen in de bloesem, vrolijk dartelende lammetjes, en jawel, beetje jammer: WIND! En heuvels, naar boven maar ook met volle snelheid naar onder, zoals bij Valkenburg. Lekker!
 Hier, bij Mariadorp, lopen we in december vaak een wedstrijd. Dan meestal door de blub, geregeld in de sneeuw. Vaak glibberend en glijdend de velden door en proberen vooral niet onderuit te gaan.


Door deze drie fietstochtjes is er weer bijna 260 km. asfalt onder mijn fietsbanden doorgegleden. Ik mag weer tevreden zijn. Ik hou het goed, mijn fiets houdt het goed. Alhoewel de ketting en tandwielen achter het niet héél lang meer zullen houden. Morgen gaan we een paar dagen naar de Eifel. En natuurlijk gaan de fietsen mee (hoewel ze sneeuw voorspellen!!), dus ketting en TW moeten het nog wel even volhouden.

De afgelopen anderhalve week heb ik ook geregeld gelopen. Alleen, vanuit huis, maar ook samen met de mensen van OCI tijdens de trainingen op de baan. Deze laatste als voorbereidingen op de 15 km. tijdens Maastrichts Mooiste in juni. En dat verloopt ook prima dus dat zal wel gaan lukken.

Eén nadeel van al het trainen is dat ik de hele dag honger heb en aan het eten bijna een dagtaak heb. Als ik ga fietsen, stop ik mijn stuurtas helemaal vol met crackers, kaas, kipfilet, gelletjes, eieren, pindarepen van Zonnatura en sinaasappels of mandarijnen. Daarnaast natuurlijk de bidon(s) gevuld met water e.o. thee. 's Morgens voor ik wegga heb ik al twee maal een ontbijt achter de kiezen waaronder een grote kom pap......tsja, nooit gedacht dat ik dat ooit zou 'pruimen' maar alles went, ook dit. De teffpap (lijkt op havermout maar dan glutenvrij) gaat i.i.g. naar Italië mee (onderweg bedoel ik). Met wat water en die teff heb ik dan meteen een voedzame maaltijd te pakken.

En KiKa? Ook dat bedrag loopt gestaag op. Met de mooie bijdrage van Mrs. Djizz, de verkoop van de olijfolie van Puurolijf van Lucie Wijsen waarvan een deel van de opbrengst voor KiKa is, de zekerheid van 130,- euro voor de Fatboy (kan nog steeds meer worden!) en alle persoonlijke giften van familie, van vrienden, van collega's, van vrienden van familie en van familie van vrienden (kunnen jullie het nog volgen???) staat de teller inmiddels op bijna 3500,- euro! Ik ga sowieso voor de 4000,-. Dat moet haalbaar zijn.......

Nou, het is weer een heel verhaal geworden. Volgende keer zal ik jullie laten weten hoe het fietsen in de Eifel was (misschien wordt dat wel skiën in de Eifel.....).

Tot het volgende blog!

Ciclo di Assisi

Geen opmerkingen: