donderdag 7 maart 2013

De eerste lentedagen en.....de eerste 1000,- euro!!

Allereerst: helaas niet gelukt om eerder mijn blog bij te werken dus wat later dan beloofd.
Druk gehad? Ja, best wel. Maar voornamelijk met leuke dingen.

Ik heb, net als jullie allemaal neem ik aan, genoten van het heerlijke weer. Maandag was het nog wat koud maar dinsdag en woensdag, en eigenlijk ook vandaag, waren topdagen.
En dus ideaal weer om er met de fiets op uit te gaan. Mbv. het 'knooppuntenrouteboekje', leuk woord voor scrabble of Wordfeud (de digitale versie), een mooie route uitgekozen van zo'n 40 km. (ik had er 's morgens al 20 opzitten). Met onder andere prachtige stukken over de Brunssummerheide.

Mijn nieuwe SPD-fietspedalen zitten er vers op, de plaatjes op mijn schoenen ook. Nou, zitten en vastklikken dus. Dacht ik......niet dus. Wat ik ook probeerde: voet wat naar buiten draaien, pedaal onder zodat ik meer kracht kan zetten, voet wat naar binnen draaien, schoen uit en 'meekijken', ik doe toch iets fout maar: de bekende klik was er niet. Help, het klikt niet tussen schoen en pedaal!
Gelukkig heb ik multifunctionele pedalen gekocht zodat ik op de andere zijde, zou eigenlijk de onderzijde moeten zijn maar werd noodgedwongen de bovenzijde, gewoon mijn schoenen kon parkeren. Toch een kleine teleurstelling. Maar laat ik het positief bekijken: omvallen omdat ik mijn schoenen niet op tijd uit de klik kon halen, zou ook niet gebeuren. Blijkt dat  Cruijff toch weer gelijk heeft: elk nadeel hep zijn voordeel!

Zoals ik al zei: prachtige stukken over de Brunssummerheide, ri. Nieuwhagen en Schaesberg. Dan langs de visvijvers van Kasteel Strijthagen in Landgraaf en dan:


Tja, spreekt voor zich...... en ja, dit is een antilek-band en ja, gelukkig zijn er nog betere!! En ja, die komen erop.
Maar de wetenschap dat die erop komen, daar had ik in die mooie omgeving, in dat heerlijke zonnetje, even niks aan!!
Bandenplakspullen? Jaaaaa, heb ik! Maar nu even niet......zitten in het zadeltasje van Rob-Jans fiets. 
Ai, slecht voorbereid. Voordeel is dat ik nu net kan doen of ik de band, achter dus lastig, dan 'even' geplakt zou hebben. Insiders weten misschien beter....
Maar gelukkig heb ik een zoon MET rijbewijs en MET de auto voor de deur. Een auto MET fietsendrager. Scheelde mij toch een eindje lopen. Dank je wel Nils!

Deze week ook 's morgens actief geweest: rondje Schinnen - Amstenrade - Merkelbeek _ Doenrade - Schinnen. Wakker worden, slokje water en espressootje, loopkleren aan, loopschoenen aan en wegwezen. En dan genieten van onder andere dit:

Zeg nou zelf, niet verkeerd hè?

Ook voor het goede doel nog een en ander ondernomen. Brief geschreven, gekopieerd en verstuurd. Bij Lucie geweest die eigenaar is van Puur Olijf. Van haar heb ik een cadeauverpakking met twee heerlijke flessen olijfolie gekregen die ik mag verkopen, het geld is vanzelfsprekend voor KiKa. Ook losse flessen mag ik verkopen, incl. gratis schenktuit en recepten. De winstmarge van 2,50 gaat ook naar KiKa.Want hoe meer geld voor KiKa, hoe beter. 

En zoals jullie in de titel van dit stukje kunnen lezen:
De eerste 1000,- euro is binnen!! Dus een heel groot dank jullie wel voor de al ontvangen bijdragen. Eigenlijk zat ik op 985,- maar Nils heeft zijn bijdrage tot 115,- euro verhoogd omdat 1000 natuurlijk wel een héél mooi getal is.

Bijzonder om te merken dat er op allerlei manieren wordt meegedacht en meegedaan om zoveel mogelijk geld op te halen. Er zit nog iets heel leuks  in de planning maar daar kan ik nog niet over uitweiden.

Genoeg voor vandaag, tot het volgende blog!!

Ciclo di Assisi

ps. Nils heeft 115,01 overgemaakt, ik zit boven de 1000,- euro!!

Geen opmerkingen: