maandag 18 maart 2013

Over fietspogingen, sneeuwbuien en prachtige plaatjes

 Dinsdag 12 maart 2013, zomaar een fietspad in Schinnen. En zoals jullie zien: veel pad, weinig fiets.....

Maandagmiddag heb ik een eind gefietst, juist toen het begon met sneeuwen stapte ik op de fiets. Van Schinnen, Sittard, Nieuwstadt, Susteren, Limbricht, Sittard, Geleen, Sweikhuizen, Spaubeek, Neerbeek en weer terug. Koud? Ja, maar niet té. Althans, niet voor mij. Wel voor mijn fiets: derailleur bevroren (nou vooruit, mijn rechter oog was ook dichtgevroren, best lastig). Dus na Sweikhuizen werd het Schinnen want fietsen met alleen de eerste 4 versnellingen (van de 27) is niet erg comfortabel.

Eén van de twee sporen op het fietspad links, zoals ik al zei op 12 maart, is van mij. Ongeveer 10 cm. sneeuw, nog geen veeg- en strooiwagen overheen geweest. Misschien maar goed, want ik ben onderuit gegaan. Een professionele buikschuiver. Lastig, niet pijnlijk dankzij de sneeuwlaag.
Toen maar naar huis gefietst en de fiets laten staan.


Woensdag 13 maart. De thermometer geeft -15 graden aan. Koud dus, maar het levert wel prachtige plaatjes op!
By the way: ik was hier met de auto en ben even snel uitgestapt om een fotootje te schieten.
Vrijdag 15 maart. 's Morgens om tien voor zeven. Prachtige zonsopgang tijdens een rondje hardlopen van Schinnen - Oirsbeek - Schinnen.












Donderdag was het wel een prima dag om te fietsen en heb ik ook een rondje gemaakt, maar de echte kilometers moeten nog komen. 11 April ga ik in ieder geval naar Eindhoven, de 12e naar Oldenzaal, de 13e samen met vriendin Debby een tocht(tje) fietsen in de omgeving van Oldenzaal. 14 April zijn we op een Weddingfair bij Erve Hulsbeek. Daar treedt Mrs. Djizz op voor KiKa!! Mrs. Djizz is een super coverband die pop, soul, funk, rock....van alles zingen (www.mrsdjizz.nl). Onze vriendin Debby zingt in deze prachtband en heeft het initiatief genomen om iets te organiseren en zo geld bijeen te brengen voor KiKa! Hoe bijzonder en geweldig!!!!!

Voor degenen die mijn vorige blog hebben gelezen: de klik is er inmiddels! Ik krijg mijn schoenen redelijk soepel in de klik, en belangrijker, heel vlot uit de klik. Het fietst erg prettig, hoef niet bang te zijn dat ik van mijn trappers afglijd.
Deze week komen de nieuwe handvatten op mijn fiets die ik via de VVV-bonnen van mijn leerlingen krijg. Hun fietsbel zit er al op. Een geweldige bel, een soort sirene (wel beschaafd hoor). Klein probleem: hij wordt niet herkend als fietsbel!!!! Dus wat gebeurt er, of beter gezegd, wat gebeurt er niet? De wandelaars, fietsers etc. gaan niet aan de kant. Zodat ik alsnog in de remmen moet en roepend moet waarschuwen dat ik er langs wil. Best lastig.....

Dan nog een tussenstand voor KiKa: de teller staat op 1232,11 euro!! 
Inmiddels zijn ook de collectebussen binnen. Niet om langs de deuren te gaan maar om neer te zetten bij de inschrijving van de Rusmanloop op Tweede Paasdag in Oirsbeek en bij de expositie eind mei bij An Minning in Nieuwstadt.
Naast de collectebussen heeft KiKa ook een vlag meegestuurd. Ik dacht, vlag....maatje Nederlandse vlag of zo. Nee dus, 2x3 meter of zoiets. Valt in ieder geval op.

Komende week lijkt het weer minder winters te zijn en hoop ik echt meer te kunnen fietsen. Aan mij zal het niet liggen, aan de weergoden en mijn fiets hoop ik ook niet.....

Tot het volgende blog!

Ciclo di Assisi


Geen opmerkingen: