dinsdag 12 februari 2013

Leuke reacties!

Vorige week heeft Rob-Jan een mooie sponsorbrief  voor KiKa opgesteld. Deze brief circuleert inmiddels door heel Nederland, onder andere in Nunspeet. Mijn tante en oom hebben de brief afgelopen zaterdag duidelijk zichtbaar tussen de lekkere hapjes op tafel gelegd. Eromheen kijken was vrijwel onmogelijk..... En met resultaat! Ik was natuurlijk blij verrast. Tante Nini en oom Otto: dank jullie wel!! En natuurlijk ook die lieve mensen die zo enthousiast reageerden. Mijn tante belde me gister nog even op: ze sjouwt de brief zo'n beetje over al mee naar toe, geweldig!!
Ook mijn ouders wapperen enthousiast met de sponsorbrief en hebben ook al resultaat geboekt. Dank je wel pa en ma!
Mijn zus heeft de brief zelfs op Facebook weten te zetten. Het kostte wat moeite, maar met wat hulp van de huidige generatie toch gelukt!!

Een hele bijzondere reactie kreeg ik van een moeder van een oud-leerling. Via Facebook hoorde ze van mijn fietstocht. Ook zij heeft mooie herinneringen aan Assisi en omgeving. Dat beschreef ze op een kaart uit Umbrië, vergezeld van een kruisje van Assisi. Kippenvelmomentje.....

Afgelopen zaterdag zijn we naar de Fiets- en Wandelbeurs geweest.
Daar hebben we de schrijver van de routeboekjes ontmoet: Hans Reitsma. Hij zat daar met twee andere enthousiaste fietsers. Alledrie hadden ze de route gefietst, onafhankelijk van elkaar. Hans Reitsma heeft de route toen op papier gezet. De ene fietser heeft deze kaarten en beschrijvingen gevolgd, de ander heeft de route gedownload op zijn Garmin. Beiden hebben genoten van de fietstocht (zij zijn wel tot Rome gefietst). En ter geruststelling van familie en vrienden: zij vertelden dat de route erg populair is. Ik fiets dan wel alleen maar zal zeer geregeld andere fietsers treffen.

Op de beurs ontdekten we ook hoeveel fietstochten er uitgezet zijn: in Nederland, in Europa, tot ver buiten Europa. Er is zelfs een fietstocht tot China: 14.800 km. Daarmee wordt mijn fietsTOCHT een fietstochtje.....

Mijn fiets wordt ook steeds verder 'aangekleed'. Hij is inmiddels voorzien van bagagedrager, achterlicht en zoals jullie zien fietstassen:

Mooi geel is niet lelijk.....
De kleur valt op ja, dat is ook de bedoeling!

Inmiddels ben ik weer begonnen met het opbouwen van mijn conditie. Want daar heb ik de afgelopen maand januari wel wat van ingeleverd. De eerste kilometertjes heb ik weggetrapt bij de fitness, gevolgd door spierversterkende oefeningen. Verder hoop ik deze week weer te kunnen genieten van een fietstochtje, want buiten is toch echt prettiger dan binnen....het uitzicht is ook wat afwisselender. Volgende week meer.

Tot het volgende blog!

Ciclo di Assisi


Geen opmerkingen: