maandag 18 februari 2013

De eerste traininkjes

Rondje van 35 km.

Afgelopen woensdag voor het eerst sinds lange tijd weer eens 'serieus' op de fiets gezeten. Een rustig begin nadat ik vorige week op zoek ben geweest naar nog wat aanwezige spierkracht in de sportschool. 
Het was niet alleen een testje 'wat kan ik nog' maar ook: hoe goed is mijn fietskleding. Natuurlijk hoop ik in juli niet met muts, twee paar handschoenen, winterbroek, thermoshirt, winterhardloopshirt èn windstopper te fietsen maar.....dat ik het niet koud kreeg (afgezien van losse tenen in mijn schoenen) was toch erg prettig. De windstopper gaat in ieder geval mee want het kán natuurlijk spoken in de Alpen. 
De route ging van Schinnen - Amstenrade - Vaesrade - Bingelrade - Doenrade - Windraak - Puth - Geleen - Sweikhuizen weer terug naar Schinnen. Bekend terrein maar het blijft een mooie route.

Donderdag nog een ritje gemaakt, samen met Yvonne. Doel: Maastricht, latte machiatto bij Selexyz. De weergoden waren ons helaas niet zo goed gezind. Heen een fikse tegenwind, somber weer maar droog. Terug regen, hagel maar gelukkig wind in de rug. De heenweg via allerlei kleine gehuchtjes, terug linea recta. Pal langs de A2, via Beek, Neerbeek, Spaubeek weer naar Schinnen. Terug heb ik mijn nieuwe fietsregenjack getest. Fluorescerend geel èn water- en winddicht!! Heel erg prettig. Yvonne had minder geluk. Zij had zo ongeveer alle kledinglagen nat, voorzien van de nodige modderspetters op de rugzijde. 

De fietstochtjes heb ik ieder geval prima doorstaan, zonder spierpijn.
Komende week ben ik van plan om naast wat oersaaie krachttrainingen in de sportschool, ook wat mooie ritjes te maken. 

Ook aan mijn andere doel, KiKa, wordt gewerkt. Op de rekening staat al 485,- euro. Aan toezeggingen heb ik nog 150,- euro èn ik ga uit van een minimale verkoopprijs van 129,- euro voor de Fatboy (waar blijven de biedingen??????). Dus ook dat gaat al heel aardig.
Maar zoals mijn conditie met sprongen vooruit gaat, zo moet natuurlijk ook het bedrag van KiKa groeien. Niet alleen een uitdaging voor mij, maar ook voor jullie als bloglezers.

Het al eerder genoemde sponsorformulier zal ik ook op dit blog zetten. Ik hoef natuurlijk niet uit te leggen waarom...... 

Ciclo di Assisi

Geen opmerkingen: