maandag 4 februari 2013

De routeboekjes


Al een tijdje terug aangekondigd maar hier zijn ze dan toch. De routeboekjes: Reitsma's Route naar Rome En gelukkig voor mij: via Assisi. Dat zijn kilometers genoeg, Rome is voor de volgende keer ;-)
Omdat elke brug en bocht staat aangegeven is het een hele kunst om te verdwalen.
De route heb ik bovendien ook op de iPad mini staan, daar staan dan zelfs de straatnamen op aangegeven. Dus die heb ik achter de hand mocht het onverhoopt tóch misgaan (mits er een Wifi-point in de buurt is, klein maar best belangrijk detail).

Verder nog wat gedaan? Ja hoor, alhoewel in een 'slow' tempo. De fietstassen zijn besteld, voor achter. (krijg ik van mijn schoonouders). Voortassen heb ik niet nodig, tenminste, dat denk ik. Stuurtasje wel en die heb ik voor mijn verjaardag gekregen van mijn zus en zwager. 100% waterdicht, niet dat ik dat wil testen want ik ga voor een zonovergoten fietstocht! Maar voor de zekerheid.....
Komende week wordt er een bagagedrager op mijn mountainbike gezet en kan ik vast gaan oefenen met het fietsen met bepakking. Ik denk dat ik groenten en fruit de komende maanden met de fiets op de donderdagmarkt in Sittard ga halen, lijkt me een prima test.
Fietsschoenen gaan er ook nog komen, derde week van februari komen die binnen (ik bof alweer: krijg ik van mijn ouders). Ook daarmee zal ik moeten oefenen want ik heb nog nooit met 'klikpedalen' gefietst. Dus áls jullie een fietser op z'n zij zien liggen, met de voeten nog aan de pedalen: that's me!

Aanstaande zaterdag bezoeken Rob-Jan en ik de Fiets- en wandelbeurs. Daar kan ik nog info krijgen over het maken van fietstochten, over de verschillende materialen en luisteren naar verhalen van medefietsers.

Afgelopen donderdagavond heb ik mijn fietstocht aangemeld bij Kika. Vrijdag stond hij al vermeld op hun site, en daar ben ik best trots op....
Onderstaand de tekst op de site van Kika:


Biking4countries4Kika

10 juli van dit jaar stapt Gonne Venhuizen op de fiets naar Assisi. Zij gaat 1.400 km fietsen en laat zich sponsoren voor KiKa. Een langere periode van ziek-zijn sluit zij af met deze fietstocht.  Om aan deze tocht meer inhoud te geven heeft zij gekozen voor het sponsoren van KiKa. Zij is al gestart met de voorbereidingen, de eerste € 500 is al binnen. Zij heeft ook een blog aangemaakt, waarop men de voorbereidingen, de fietstocht en het uiteindelijke resultaat kan volgen. Haar blog is te vinden op: www.biking4countries4kika.blogspot.com

Ciclo di Assisi


Geen opmerkingen: