zondag 2 juni 2013

Update

Op deze tweede dag van juni is het weer tijd voor een update. Het was een enerverende week.

Allereerst de kleine, dappere Britt die nu nog in Maastricht ligt maar binnenkort naar Amsterdam zal gaan voor verdere behandelingen. Eigenlijk zou ze daar al moeten zijn. Helaas gooit een infectie en de daarbij behorende (hoge) koorts de planning in de war. Nog meer te verstouwen dan ze nu al heeft, nog meer te doorstaan, nog meer tegenslag te verwerken........Maar Britt knokt gewoon door, sterk en dapper als ze is!! Denk aan haar en haar ouders en broertje lieve mensen, ze hebben het nodig!!

En KiKa? De sponsoring? Ook deze week is er weer het een en ander binnengekomen zodat de TUSSENstand nu bijna 4600,- euro is!! Ja, TUSSEN schrijf met hoofdletters, jullie begrijpen natuurlijk waarom. Mijn dank is GROOT, en ik schrijf dan wel veel maar ik ben er stil van......

Schreef ik vorige week over prachtige initiatieven, deze week was er weer één die het vermelden waard is. Twee bloggen geleden hebben jullie een foto gezien van dat prachtige schilderij, genaamd Utopia (de naam wisten jullie nog niet volgens mij.....). De kunstenares Bep Verblakt wilde alleen de onkosten vergoed krijgen, de overige 100,- euro is voor KiKa. Toen ik dat schilderij vorige week ging ophalen, hebben we ook gepraat over haar andere schilderijen. Onder andere over 'De Reisenden'. Ook een prachtig schilderij maar, helaas voor ons, niet te koop. Vorige week zondag werd ik gebeld door Bep. Zij vertelde mij dat het schilderij niet meer bij haar aan de muur hoort, maar bij mij. 'Jij gaat op reis, dit schilderij hoort bij jou. Jij krijgt het van mij, het geld voor dit schilderij gaat naar KiKa!'
Ik geloof dat ik niet veel zinnigs terug zei, ik wist even niet hoe te reageren. Dank je wel Bep, het is prachtig (zowel het schilderij als het gebaar)!
En ik heb het al eerder gezegd, maar het zijn zulke mooie, warme, onverwachte reacties.....daar haal ik veel energie uit, ook die reacties helpen me om straks die 1400 km. af te leggen. Hieronder een foto van 'De Reisenden'.

Mijn  fiets is bij de fietsenmaker geweest. En zie hier: blinkende ketting en dito tandwielen! Nieuwe buitenbanden, met een gladder profiel en dus minder weerstand. En verder geen bijzonderheden, alles oké voor de trip.










Schreef ik vorige keer dat ik sowieso op de fiets zou gaan, weer of geen weer....dan moet ik helaas bekennen dat ik het toch niet gedaan heb. Wel een beetje zwak maar van wind en regen had ik even genoeg. Toen maar op de spinnig bike gaan zitten (en gaan fietsen!). Drie trainingsronden achter elkaar. Nou, dat staat wel gelijk aan een aantal uren fietsen in de buitenlucht.

Status:

  • Kleding: geen vierkante mm. meer droog 
  • Gelaatskleur: dieprood
  • Haren: kletsnat
  • Schoenen: doorweekt
  • Spieren: in bijna overspannen toestand 
  • Geur: laat maar zitten, willen jullie niet weten
  • Vochtgehalte: beneden normaal, anderhalve liter water gedronken en pas 's avonds een bezoekje aan het kleinste kamertje van het huis.  
  • Kortom: heftig en als alternatieve training zeker geschikt. Voor herhaling vatbaar? Mwah, moet natuurlijk niet overdrijven.....


Ook nog gelopen deze week. Een keertje 10 km., een keertje 11 km. in de vroege morgen (kwart over zes, goed begin van de dag) en vandaag de ODS Loop van 10 km. waar ze stiekem een halve km. hadden aangeplakt. De zon scheen, de lucht was blauw, het gras groen als gras, de paden soms wat modderig en dus glad (bijna de laatste bocht gemist en rechtdoor de brandnetels ingevlogen),  een mooi parcours door de Schienswei in Sittard. En ook leuk: eerste geworden!! Voor de lopers onder de bloglezers: 10.500 m. in 51.34, komt neer op een gemiddelde van 12.2 km/u. Deze mooie beker (de eerste in mijn leven) is de beloning!











Komende week ga ik me vooral bezig houden met wat specifieke voorbereidingen. Fietstassen proefpakken, reservematerialen bijeen zoeken, EHBO-tasje samenstellen en een grove planning maken van de dagetappes. De overnachtingen regel ik steeds op de dag zelf omdat ik nu niet wil vastleggen wat ik per dag fiets. De ene dag zal het makkelijk gaan, de andere dag nog makkelijker ;-) en natuurlijk zal het ook wel eens moeilijk gaan. Maar dan put ik de energie en de moed uit al die al eerder genoemde mooie reacties, denk ik aan al die lieve mensen die hebben bijgedragen aan de sponsoring voor KiKa, denk ik aan mijn einddoel Assisi en denk ik aan die kleine Britt. Want daar doe ik het voor, voor haar en al die andere zieke kinderen......

Tot het volgende blog!

Ciclo di Assisi


Geen opmerkingen: