zondag 9 juni 2013

Nog ruim vier weken!!

Het belangrijkste wat te melden is, is natuurlijk hoe het met Britt gaat. Vandaag mocht ik even bij haar zijn en wat ik zag was een stoere, dappere meid! Onvoorstelbaar wat een veerkracht. Samen met haar ouders wacht ze op het moment dat ze naar Amsterdam kunnen voor verdere behandeling. Ook deze afgelopen week was het weer heftig. Gelukkig hebben ze ook samen kunnen genieten van kleine stapjes: van alleen maar liggen naar zitten, naar in de buggy en even de afdeling af. Go for it Britt, je bent een echte knokker!

Eén van de hoogtepunten rondom de sponsoring voor KiKa was dat afgelopen week heel veel leerlingen van Basisschool De Bron in Neerbeek (met zonodig hulp van hun ouders) aan het geld inzamelen zijn geslagen voor KiKa. Dat varieerde van het bakken van muffins, tot auto's wassen (en dat ging super, zie hieronder), tot het ophalen van statiegeldflessen en het neerzetten van collectebussen. Jongens en meisjes van Basisschool De Bron: jullie zijn super, echte kanjers!!
Aanstaande donderdagavond is de jaarafsluiting met ouders en leerlingen en kunnen ze meedoen aan een fietstocht. Daarvoor mogen ze zich laten sponsoren voor KiKa. Maar zoals jullie hierboven hebben gelezen zijn veel leerlingen meteen al in actie gekomen.
Donderdagavond zal bekend zijn hoeveel er door middel van al die acties en het fietsen is opgehaald. Maar het is nu al geslaagd: de energie van de kinderen doet mij in ieder geval heel veel!!


Zonder de bovenstaande acties is het sponsorbedrag voor KiKa ook deze week flink toegenomen. Dankzij de collecten tijdens de expositie, dankzij familie, dankzij familie, vrienden en buren van Suzanne, dankzij een lieve medeloopster die in haar loopgroep weer rondvertelt van mijn fietstocht naar Assisi en de bijbehorende sponsoring voor KiKa, dankzij mooie bijdragen van haar medelopers/-loopsters, dankzij onze verwarmingsmonteur, dankzij collega's..... is de tussenstand nu bijna 5200,- euro!! Die 6000,- ga ik halen hoor, dankzij jullie!!

In de titel zien jullie het al staan: nog ruim vier weken. Dat ik dit als titel kies, doet vermoeden dat ik aan het aftellen ben. Klopt! Het begint nu wel erg te kriebelen. Ik ben er klaar voor, mijn fiets is er klaar voor, de bagage is er klaar voor, maar het weer is er níet klaar voor. Ja, hier in Nederland wel maar in Duitsland en Oostenrijk zucht men onder de vele regen en de daarbij behorende, ernstige overlast! Heel erg vervelend wat de bewoners daar overkomt, ik hoop voor hen dat het ook daar droog en zonnig wordt. Ik ben wel zo eerlijk om te zeggen dat ik het niet alleen voor hen hoop, ook voor mezelf....
Ik heb geen idee of de hoge waterstanden ook op 'mijn' route spelen maar ik fiets natuurlijk door
Zuid-Duitsland en door Oostenrijk. Afgelopen week heb ik even contact gehad met Theo Reitsma, de samensteller van de route. Hij heeft nog geen vervelende berichten gehad. Houden zo zou ik zeggen!

Maar hier scheen de zon, en dat was genieten met een grote G. Vijf maal heb ik op de fiets mogen zitten en mogen Genieten van het heerlijke weer en een prachtige omgeving. Zeker de route van afgelopen donderdag met mijn vriendin Gerdien, die even rust had van het haken van uiltjes die ze verkoopt voor KiKa (goed bezig Gerdien, ze zijn geweldig leuk lieve bloglezers!!).
Vanaf Schin op Geul hebben we een ronde gemaakt over heel veel heuvels, door prachtige weiden, over erg slecht (tja, Belgisch....) asfalt, onder het toeziend oog van een heerlijk warme zon!
Wel jammer dat de tijdsplanning geen ruimte liet voor een terrasje, dus Gerdien, we 'moeten' nog een keer. Vervelend hè?!
Alle dagen bij elkaar dus weer aardig wat kilometers kunnen fietsen.
















Naast het fietsen ook nog gelopen, thuis en op de baan. En vandaag met collega's van Rob-Jan van OCI, Maastricht Mooiste gelopen. De OCI-ers liepen op initiatief van Alvaro voor Pink Ribbon (Run4Pink), ook een héél belangrijk doel. Er is met alle OCI-lopers een mooi bedrag bij elkaar gelopen. Samen met Alvaro heb ik de 15 km. gelopen. Een prachtig parcours met twee pittige heuvels.
Hieronder zijn Alvaro en ik nog maar 300 m. van de finish verwijderd........we zien er toch nog fris
uit hè?!









Na mijn mini-duathlon van vandaag (28 km. fietsen, 15 km. lopen) kruip ik vroeg onder de wol. Want ook voldoende slaap hoort bij een goede voorbereiding.

Tot het volgende blog!

Ciclo di Assisi


Geen opmerkingen: