zaterdag 5 januari 2013

De eerste trap is gezet!

Lieve mensen,

Zoals de meesten van jullie wel weten kan ik na een lastige periode zeggen dat het erg goed met me gaat. Deze periode ga ik afsluiten met een sponsortocht per fiets voor Kika.
Op woensdag 10 juli stap ik op de fiets om zo'n 1400 km. te fietsen naar Assisi, in Umbrië.

Waarom Kika? Omdat kinderen het verdienen zorgeloos door het leven te gaan, om te spelen, om naar school te gaan, om gezond te zijn.
Waarom Kika? Omdat kanker een verschrikkelijke ziekte is waar zoveel mogelijk onderzoek naar gedaan moet worden zodat er op een dag gezegd kan worden: Kanker? Dat kunnen we genezen!

Waarom Assisi, waarom Umbrië? Vorig jaar zijn we daar als gezin op vakantie geweest. En hoewel ik daar nog dagelijks de gevolgen ervoer van het 'niet gezond zijn', realiseerde ik me hoe mooi het leven is en hoe belangrijk het is gezond te zijn. Dus daar waar dàt tot me doordrong, daar fiets ik naar toe.

Op mijn blog wil ik jullie op de hoogte houden van alle voorbereidingen. Via berichtjes, foto's, filmpjes, de routes etc. Ook tijdens de tocht zelf zal ik bloggen zodat jullie met me 'meefietsen'.

Aan het begin van mijn eerste blog schreef ik al: sponsortocht..... Het doel is om zoveel mogelijk geld binnen te halen voor deze organisatie zodat zij het kunnen besteden daar waar nodig.
Ik ga geen eindbedrag noemen.
Het eerste sponsorgeld is al binnen. Ons staatslot bracht slechts 3,75 op maar is, met dank aan Donjon in Eindhoven, in ieder geval al verveelvoudigd tot 129,- euro.




2 opmerkingen:

Anoniem zei

Een mooi begin van een blog met een nog mooier helaas beladen thema.

Jan ten Voorde zei

Hoi Gonne,

Nou, het begin is er. Je eerste blog is geplaatst en daarmee is je actie eigenlijk al gestart. En het eerste geld heb ik ook al binnen.
Ik wens je veel succes met je blog èn je fietstocht.
Marlies en ik zullen je volgen en op afstand aanmoedigen.

Jan en Marlies (Enschede)